.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آمار تکان دهنده مرکز آمریکایی از سوریه

به گزارش شمال نیوز، پایگاه اینترنتی روزنامه المنار نوشت: نتایج تحقیق یک مرکز آمریکایی در منطقه کلمبیا نشان می‌دهد از آغاز رویدادهای سوریه تا سی و یکم دسامبر سال گذشته میلادی ۲۴۸ هزار جنگجوی خارجی در نبرد در سوریه شرکت کرده اند که از این رقم ۵۸ هزار جنگجو کشته شده اند و ۸۲ هزار جنگجو نیز سوریه را ترک کرده اند و ۱۲ هزار جنگجو نیز مفقود شده اند و ۹۶ هزار جنگجوی خارجی نیز همچنان در کنار جبهه النصره ، گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام ( داعش ) و دیگر گروههای مسلح در سوریه می جنگند.

این تحقیق نشان می دهد بزرگترین تجمع جنگجویان خارجی در تاریخ در سوریه اتفاق افتاده است و از ۸۷ ملیت جهان برای جنگ به این کشور سرازیر شده اند. در این گزارش آمریکایی آمده است بیشترین رقم جنگجویان خارجی که در یک زمان در سوریه حضور داشته‌اند اکتبر سال ۲۰۱۳ میلادی بوده است که ۱۴۳ هزار جنگجو همزمان در سوریه حضور داشته‌اند اما پس از این تاریخ این رقم به سرعت در حال کاهش بوده است.

در تحقیق این مرکز آمریکایی آمده است تعداد جنگجویان خارجی از اروپا و آمریکا که در سوریه حضور داشتند ۱۲۷۶۰ نفر بوده است که ۲۰۸۳ نفر آنها بازگشته اند و از ۵۷۴ نفر آنها سلب تابعیت شده است. این مرکز آمریکایی تصریح کرده است عربستان از نظر تعداد جنگجو در سوریه رتبه اول را با ۱۹۷۰۰ نفر داراست که حدود ۴۰۰۰ هزار نفر آنان کشته شدند.

بر اساس این تحقیق، تونس از نظر زنان شرکت کننده در جهاد در سوریه رتبه اول را با ۹۶ دختر و زن داراست که ۱۸ دختر و زن تونسی کشته شدند و نقش آنها نیز فقط برآورده کردن نیازهای جنسی جنگجویان خارجی بوده است. پس از تونس نیز عربستان از نظر تعداد زنان شرکت کننده در سوریه در رتبه دوم قرار دارد. این تحقیق می افزاید کشورهای عرب خلیج فارس به استثنای سلطان نشین عمان ۳۴ میلیارد دلار از افراد مسلح در سوریه حمایت کرده‌اند که قطر ۱۳ میلیارد دلار و عربستان ۱۱ میلیارد دلار و بقیه را سایر کشورهای عرب خلیج فارس پرداخت کرده اند.

این تحقیق می افزاید جنگجویان چچنی بیشترین آموزش و جنگجویان سعودی کمترین آموزش را دیده اند و کمترین مهارت را نیز دارند و بیشترین فرار نیز به نام جنگجویان لبنانی ثبت شده است. در این تحقیق آمریکایی آمده است ارتش ترکیه ۲۴۸ سرباز و افسر خود را که در جنگ با افراد مسلح شرکت کرده بودند از دست داده که علت مرگ آنان اعلام نشده و اینگونه اعلام شده است که آنها در حملات حزب کارگران کردستان یا به هنگام عملیات آموزشی جان باخته اند.

این تحقیق اعلام کرده است نخستین عملیات مسلحانه که در آن یک جنگجوی خارجی در سوریه شرکت کرده به تاریخ دهم آوریل سال ۲۰۱۱میلادی بوده و در آن یک جنگجوی لبنانی از منطقه عکار در حمله به اتوبان شهر بانیاس شرکت کرده بود. در تحقیق این مرکز آمریکایی آمده است بیمارستانهای ترکیه نیز از نظر سرقت و قاچاق اعضای انسان در نتیجه جنگ در سوریه رتبه اول را دارند.

گفتنی است عربستان ، قطر و ترکیه از ابتدای این جنگ برای آماده سازی و آموزش و اعزام به اصطلاح جهادی ها تلاش کرده اند و این افراد نیز حکومت بر مناطق خارج از کنترل دولت سوریه را آغاز کرده اند و تلاش می کنند حکومتهای طرفدار خود در سوریه ایجاد کنند.
/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.